Anatol Stern - Qui Pro Quo: Król Ćwiek: Różnice pomiędzy wersjami
m |
m |
||
(Nie pokazano 10 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{MetaUtwor | {{MetaUtwor | ||
+ | |klucz=stern-qui-1924-01-06 | ||
|Autor=Anatol Stern | |Autor=Anatol Stern | ||
|Tytul=Qui Pro Quo: Król Ćwiek | |Tytul=Qui Pro Quo: Król Ćwiek | ||
Linia 15: | Linia 9: | ||
|Przedruk = | |Przedruk = | ||
|Uwagi = podpis pseudonimem ast. | |Uwagi = podpis pseudonimem ast. | ||
− | | | + | |Gatunek = {{Gatunek|Rodzaj=Recenzja|Autor dzieła=Qui Pro Quo|Tytuł dzieła=Król Ćwiek}} |
+ | |Źródło = {{Źródło|Typ=Journal|Klucz=WL-1924-1}} | ||
+ | |Treść = | ||
+ | Wchodzi się do "[[kabaret::Qui Pro Quo|Qui pro Quo]]" z przyjemną satysfakcją, że głuptas, który tyle szkodził miłemu teatrzykowi, jest trzymany obecnie mocno na uwięzi, a lada chwila wyleci raz na zawsze ze stanowiska, na które się niepostrzeżenie wkręcił. | ||
+ | |||
+ | Ostatnia rewja "Qui pro Quo" jest wcale zabawna, chociaż aluzje polityczne zbyt już trącą szablonem. Piast i Endek — to zabawne figurki, ale trzeba je też umieć zabawnie "podać". Clou "Króla-Ćwieka" stanowi piosenka p. Bechterowej oraz popisy taneczne pp. [[aktor::Karol Hanusz|Hanusza]] i [[aktor::Eugeniusz Bodo|Bodo]]. P. [[aktor::Hanna Ordonówna|Ordonówna]] ma wszystkie dane na warszawską Mistinguette, ale jako gwiazda musiałaby przy pewności siebie, którą już posiada w wielkim stopniu, roztoczyć nieco więcej wdzięku i elegancji. | ||
+ | |||
+ | Lawiński został podobno całkowicie skreślony przez cenzurę. O wiele przyjemniej byłoby słyszeć, że cenzura skreśliła samą siebie | ||
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 08:39, 9 wrz 2015
Wchodzi się do "Qui pro Quo" z przyjemną satysfakcją, że głuptas, który tyle szkodził miłemu teatrzykowi, jest trzymany obecnie mocno na uwięzi, a lada chwila wyleci raz na zawsze ze stanowiska, na które się niepostrzeżenie wkręcił.
Ostatnia rewja "Qui pro Quo" jest wcale zabawna, chociaż aluzje polityczne zbyt już trącą szablonem. Piast i Endek — to zabawne figurki, ale trzeba je też umieć zabawnie "podać". Clou "Króla-Ćwieka" stanowi piosenka p. Bechterowej oraz popisy taneczne pp. Hanusza i Bodo. P. Ordonówna ma wszystkie dane na warszawską Mistinguette, ale jako gwiazda musiałaby przy pewności siebie, którą już posiada w wielkim stopniu, roztoczyć nieco więcej wdzięku i elegancji.
Lawiński został podobno całkowicie skreślony przez cenzurę. O wiele przyjemniej byłoby słyszeć, że cenzura skreśliła samą siebie
Pierwodruk w: Wiadomości Literackie, nr 1 (1),1924, str. 3;
Uwagi: podpis pseudonimem ast.
Aktor | Karol Hanusz +, Eugeniusz Bodo + oraz Hanna Ordonówna + |
Autor | Anatol Stern + |
Kabaret | Qui Pro Quo + |
Klucz | stern-qui-1924-01-06 + |
Nazwastrony | Anatol Stern - Qui Pro Quo: Król Ćwiek + |
Numer | 1 (1) + |
Publikowane | Wiadomości Literackie + |
Rodzaj | Recenzja + |
Rok publikacji | 1924 + |
Strony | 3 + |
Tytuł | Qui Pro Quo: Król Ćwiek + |
Data "Data" is a type and predefined property provided by Semantic MediaWiki to represent date values. | styczeń 6, 1924 + |